dissabte, 28 de maig del 2011

El moviment 15-M

El Moviment d'indignats 15-M és un moviment ciutadà sorgit a Espanya el dia 15 de maig de 2011 amb la intenció de promoure una democràcia més participativa allunyada del control de la corrupció política, d’aquí ve el lema: “No n’hi ha pa per a tant xoriço!”. A les manifestacions, els aturats, mileuristes, mestresses de casa, immigrants i ciutadans en general alcen la veu en  un lema: "No som titelles en mans de polítics i banquers", o "Democràcia real JA! No som mercaderia en mans de polítics i banquers ". Amb això també s’intenten anunciar lliurement les propostes que fa la gent com: cadascú ha de decidir el seu límit de cotització, o s’ha de respectar el límit d’hores de treball establert per la llei perquè n’hi hagi més llocs de treball. També s’ha fet una gran acampada a la Plaça Catalunya, primer organitzada pels joves estudiants, on tothom col·labora perquè tota la gent que participa a l'acampada pugui menjar de franc. A més, es van arrencar un tram de flors i vam plantar un hort.

Personalment, jo vaig anar a la manifestació, vaig participar a les activitats, vaig plantar enciams a l’hort que van fer i vaig participar a l’acampada 6 hores. Durant les sis hores, el meu pare anava a llençar una llauna de cervesa que n’hi havia al terra, però va donar la casualitat de que estava plena i sense obrir. M’ho vaig passar molt be!!!


Yeray